Most már a piros lámpán áthajtást, a leállósávban előretolakodást és sok más szabálysértést is meg tud örökíteni a rendőrség másfél éven belül kiépülő kamerarendszere, de fő feladata a gyorshajtók lekapcsolása lesz. A több mint ötszáz speciális traffipax bő hatmilliárd forintba kerül, de bombaüzlet lesz az államnak: a beruházást az Európai Unió fizeti, a bevételek viszont a magyar kasszába folynak be.
Amióta bevezették az objektív felelősség elvét, sok autós a saját bőrén érezhette, milyen hatékonyan vasalja be a rendőrség a traffipaxos bírságokat, megkerülve a "nem vagyok köteles rokonra vallomást tenni", illetve a "nem tudom, ki vezette a kocsit" típusú kifogásokat. Eközben nemcsak a pénzbeszedés, hanem a mérés és a rejtőzködés technikája is sokat fejlődött, úgyhogy lassan időszámításunk előtti korszaknak tűnik, amikor az egyenruhások fehér Zsigulikból fényképeztek, és messziről ki lehetett szúrni őket a hűtőrácsra felszerelt hatalmas vakulapról. Másfél év múlva azonban a notórius száguldozók a mostani állapotokat fogják majd visszasírni, a sebességmérő eszközök száma ugyanis a mostani három és félszeresére nő. Eljött az idő, hogy jobban figyeljünk és ne kövessünk el szabálysértést.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.