Programajánló weboldal. Termék és Szolgáltatás. Keresőmarketing és honlap keoptimalizálás. Google helyezés javítás

Szolgáltatás, termék, program BP

hatékony szellemi duguláselhárítás \ programajánló \ termékmarketing \ ivóvízkezelés
bejegyzett seo pr tartalom

Kisautó kell a Jaguarnak

Kis autó - Jaguár - alumínium platform - gyártási technika - autó ipar, gyártás - télikert és laptop szerviz Budapest

Ugye neked is kellene az a bizonyos hófehér Jaguár, amivel egy vacak zenekar egyébként tehetséges zenésze bájolja a kiscsajokat...

Kis autó, nagy autó - nem pufog hiába

Aki már ültbe benne, tudja, hogy a Jaguár a nagy autók közé sorolható. De sajnos bajban van a világcég, mert 2020-tól  szinte mindenüket kifizethetik bírságra, ha nagy gépkocsijaikkal nem vonulnak ki az európai piacról. Egy megoldás lenne: csökkenteni a termelést, de közben bővíteni a választékot, méghozzá sok vonzó kisméretű olyan modellel, amellyel egyre többen járnak Budapesten is. Bennfentes információink szerint úgy tudjuk, a cégközeli körökben már hallani arról, hogy erősen gondolkodnak rajta, életképes lehet-e az új konstrukció.

4639868_873c1cabcf159a8288853341c860808d_wm.jpg

Az olyan tömeggyártóknak, mint a Volkswagen, a PSA vagy a GM, nem lehetetlen betartani az EU szén-dioxid-kibocsátást korlátozó intézkedéseit. Eleve kedvezően épül fel a modellkínálatuk: számtalan kis fogyasztású tömegmodellt adnak el, és mellette egy kevés drágábbat is. Gondban a luxusautókat készítő cégek vannak, amelyek a modellfejlesztésnél sokáig egyáltalán nem foglalkoztak a fogyasztással. A BMW és a Mercedes tehát nagy összegeket kell áldozzon arra, hogy kis fogyasztású modellekkel bővítse a kínálatát, de meg is van hozzá a nyeresége, hogy ilyesmire költse.

Autógyártás Európban

Ám van néhány vállalat, amely nem elég kicsi, hogy kivételt képezzen a szabályozás alól, de ahhoz sem elég erős, hogy mellényzsebből kifizesse a kínálat jelentős bővítését. Ilyen egyebek közt a Jaguar Land Rover, amely most kénytelen eldönteni, hogy hogyan próbál megfelelni a 2020-ban életbe lépő szabályoknak.

A Jaguarral az a baj

, hogy évente 700 ezer autót készít. Így nem esik bele a kivételezett cégek körébe – évi 300 ezres termelés alatt jóval kevésbé lesznek szigorúak a szabályok – az autóik nagy része pedig üzemanyag-zabáló luxusautó vagy terepjáró. Igaz, elvben a nagyobb modellek némelyikével elérhetik a 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási értéket, de 2020-tól az átlagnak kellene 95 g/km alatt lennie, sőt, egyes hírek szerint egy harmadik szigorítást is terveznek, amely 75 g/km-es flotta-átlagot írna elő. Ez pedig 3 liter körüli, vagy az alatti fogyasztást feltételez 100 kilométerre.

A probléma az, hogy a Jaguar Land Rover jelenlegi technológiája csak kifejezetten drága autók előállítását teszi lehetővé. Van egy saját alumínium platformjuk, viszont erre 7-8 millió forintnál olcsóbb és 4,8 méternél rövidebb autó nemigen építhető. A cég egyetlen kisebb modellje, a Range Rover Evoque pedig még a Fordtól származó alapokra épül, de ezekhez a briteknek a továbbiakban már aligha lesz hozzáférése. Azaz ahhoz, hogy megszülessenek az olcsón gyártható, és viszonylag olcsón kínálható Jaguarok és Land Roverek, egy teljesen új padlólemez kifejlesztésére lenne szükség, ami alsó hangon is egymilliárd euróba kerülne. Ráadásul a siker sem garantált, hisz nem vehető biztosra, hogy egy Fiat Punto méretű, fronthajtású Jaguar eladható lenne.

A cégvezetés nyilatkozataiból egyelőre annyi látszik, hogy tisztában vannak a problémával, de még nem találtak rá megoldást. Pedig az idő sürgeti őket: egy új padlólemez és a rá épülő modellek kifejlesztése legalább három évig tart, és míg az eladások felfutnak, az további kettő – így 2015-re meg kell hozniuk a döntést. Remélem a Jaguárnak sikerül megoldania a problémát és sok kis Jaguárt fognak gyártani.

Szólj hozzá!
Programajánló weboldal. Termék és Szolgáltatás. Keresőmarketing és honlap keoptimalizálás. Google helyezés javítás
süti beállítások módosítása