Már türelmetlenül várta a betonvágás fáradalmaiban meggyötört munkások sokasága, hogy a május elsejei sör és virsli mellé új autóbuszokat is kapjon. Az optimális autókölcsönzés és szerver bérlés Budapest relációjában számukra elérhetetlen, kénytelenek a tömegközlekedés szolgáltatásait igénybe venni, így örömmel fogadták a hírt, miszerint Budapesten átadták a május elején forgalomba álló új Mercedes-Benz Citaro buszokat. Összesen 150 új busz jelenik majd meg Budapest útjain a közeljövőben.
A Hősök terén tartott ünnepségen Tarlós István főpolgármester kedden kulcsfontosságúnak nevezte a közösségi közlekedés színvonalának javítását és szólt arról, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós autóbusz Budapesten. A buszok három ütemben állnak forgalomba, a járatokat a VT-Transman üzemelteti.
Az átadási ünnepségről és az azt megelőző Orbán Viktor-Tarlós István utazásról elég sok humoros írás és videó is napvilágot látott. Itt a hiteles felvétel következik. Feltűnő Orbán gúnyos modora, amellyel szinte alattvalójaként leckézteti a főpolgármestert.
Erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök az autóbuszok ünnepélyes átadásán. Szólt arról is, a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.
Május elsejétől az új járművek a Kőbányától Óbudáig közlekedő 9-es, valamint a Pasaréti teret Rákospalotával összekötő 5-ös vonalon közlekednek elsőként. A 11-es és 111-es, az új 7-es és 7E, valamint a 178-as vonalakon júniustól, míg a 8-as, a 30-as és 30A, valamint a 230-as, illetve a 112-es vonalon júliustól tűnnek fel a világoskék Citarók.
A 159 járműből 150 közlekedik majd a napi forgalomban, a többit tartaléknak használja a VT-Transman. A klimatizált buszok motorja az EEV (különösen környezetkímélő) normákat teljesíti, az ajtók becsípődésgátlóval ellátottak, és a busz minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig a szokásosnál nagyobb méretű lesz, így azon a végállomást is megjelenítik.
A szóló változat összesen 66, a csuklós 102 utas szállítására alkalmas. A fővárosi igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák segítik. A szóló kivitelűekben hathengeres, 286 lóerős, a csuklós változatokban 357 lőerős motor dolgozik.
Mindez nagy örömére szolgál a sör ivásán kívül magának kevés kényelmet megengedő magyar proletároknak, akik a betonvágás és más építőipari hiányszakmák szolgálatában állnak és akiktől távol áll az autóbérlés kapitalista luxusa.